T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Süleymanpaşa Kaymakamlığı bünyesinde faaliyet gösteren İlçe Tüketici Hakem Heyeti vatandaşlardan gelen başvuruları etkin bir şekilde sonuçlandırmaya devam ediyor.
Başkanlığını ilçe Kaymakamı Arslan YURT adına Kaymakamlık Yazı İşleri Şefi İrfan META'nın yaptığı heyette Baro Başkanlığını temsilen Av.Mehmet Hilmi POLAT, Belediye
Başkanlığını temsilen Olgun TÜRK, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığını temsilen Mehmet Saim İŞCAN, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığını temsilen Mustafa KAHRAMAN
ve Tüketici Derneklerini temsilen Erdem EZER üye olarak yer almaktadır.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereği ayıplı mal ve hizmet aldığını düşünen tüketiciler il ve ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat ederek şikayetlerini
dile getirebilmektedir. 2018 Yılı için satın alınan mal ve hizmetin bedeli 4.570 TL'ye kadar olan ayıplı mal ve hizmet şikayetleri ilçe Tüketici Hakem Heyetine, bedeli 4.570-6.860 TL arası
olan mal ve hizmetlerde ise İl Tüketici Hakem Heyetlerine yapılabilmektedir. Heyetler dosya üzerinde, taraflardan bilgi ve belge isteyerek ve gerekirse bilirkişi görevlendirerek dosylararı
değerlendirmekte ve karar vermektedir. Heyetin verdiği kararlara karşı Tüketici Mahkemelerine veya Asliye Hukuk Mahkemelerine itiraz edilebilmektedir. Tüketici Hakem Heyetlerine
müracaat ücretsiz olup yazılı başvuru veya internetten (https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi) online yapılabilmektedir. Tüketicilerimiz soru ve dosya safahatı için
Tüketici Hakem Heyetinin 0 (282) 260 66 26 numaralı telefonunu arayabilirler.
Süleymanpaşa Kaymakamlığı bünyesinde faaliyet gösteren İlçe Tüketici Hakem Heyeti vatandaşlardan gelen başvuruları etkin bir şekilde sonuçlandırmaya devam ediyor.
Başkanlığını ilçe Kaymakamı Arslan YURT adına Kaymakamlık Yazı İşleri Şefi İrfan META'nın yaptığı heyette Baro Başkanlığını temsilen Av.Mehmet Hilmi POLAT, Belediye
Başkanlığını temsilen Olgun TÜRK, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığını temsilen Mehmet Saim İŞCAN, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığını temsilen Mustafa KAHRAMAN
ve Tüketici Derneklerini temsilen Erdem EZER üye olarak yer almaktadır.
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereği ayıplı mal ve hizmet aldığını düşünen tüketiciler il ve ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat ederek şikayetlerini
dile getirebilmektedir. 2018 Yılı için satın alınan mal ve hizmetin bedeli 4.570 TL'ye kadar olan ayıplı mal ve hizmet şikayetleri ilçe Tüketici Hakem Heyetine, bedeli 4.570-6.860 TL arası
olan mal ve hizmetlerde ise İl Tüketici Hakem Heyetlerine yapılabilmektedir. Heyetler dosya üzerinde, taraflardan bilgi ve belge isteyerek ve gerekirse bilirkişi görevlendirerek dosylararı
değerlendirmekte ve karar vermektedir. Heyetin verdiği kararlara karşı Tüketici Mahkemelerine veya Asliye Hukuk Mahkemelerine itiraz edilebilmektedir. Tüketici Hakem Heyetlerine
müracaat ücretsiz olup yazılı başvuru veya internetten online yapılabilmektedir.
Süleymanpaşa İlçe Tüketici Hakem Heyetine kurulduğu 2014 yılından bu tarafa toplam 21.089 müracaat yapıldı. Heyet geçen dört yıl içerisinde başvuruların %90'ından fazlasına
denk gelen 19.564 dosyayı değerlendirerek sonuçlandırdı. Heyette şu an işlem görmeyi bekleyen 1.525 dosya bulunmaktadır.
2017 Yılı içerisinde heyet toplamda 3.089 dosyayı karara bağladı. 3.089 Tüketici başvurusunun 2.758 adedi tüketici lehine, 316 adedi aleyhine sonuçlanırken 15 dosya için görevsizlik kararı verildi. Müracaatlarda liderliği 2766 kararla finansal hizmetler sektörü (bankalardan kredi kullanımında karşılaşılan sorunlar) aldı. Müracaatlarda İkinci sırada ise 270 dosya ile ayıplı mallardan
kaynaklanan şikayetler yer aldı. Turizm, ulaşım, sağlık, eğitim ve abonelik hizmetleriyle ilgili müracaatlar ise sınırlı sayıda kaldı. Tüketici Hakem Heyeti kararlarında ise özellikle finansal hizmet
sektörü ile ilgili başvuruların % 92'si tüketicilerin lehine sonuçlandı. Perakende ticaret sektöründe tüketici lehine verilen karar oranı ise %77 oldu.
Süleymanpaşa İlçe Tüketici Hakem Heyetine kurulduğu 2014 yılından bu tarafa toplam 21.089 müracaat yapıldı. Heyet geçen dört yıl içerisinde başvuruların %90'ından fazlasına
denk gelen 19.564 dosyayı değerlendirerek sonuçlandırdı. Heyette şu an işlem görmeyi bekleyen 1.525 dosya bulunmaktadır.
2017 Yılı içerisinde heyet toplamda 3.089 dosyayı karara bağladı. 3.089 Tüketici başvurusunun 2.758 adedi tüketici lehine, 316 adedi aleyhine sonuçlanırken 15 dosya için görevsizlik kararı verildi. Müracaatlarda liderliği 2766 kararla finansal hizmetler sektörü (bankalardan kredi kullanımında karşılaşılan sorunlar) aldı. Müracaatlarda İkinci sırada ise 270 dosya ile ayıplı mallardan
kaynaklanan şikayetler yer aldı. Turizm, ulaşım, sağlık, eğitim ve abonelik hizmetleriyle ilgili müracaatlar ise sınırlı sayıda kaldı. Tüketici Hakem Heyeti kararlarında ise özellikle finansal hizmet
sektörü ile ilgili başvuruların % 92'si tüketicilerin lehine sonuçlandı. Perakende ticaret sektöründe tüketici lehine verilen karar oranı ise %77 oldu.